2015. április 27., hétfő

Vadhajtás könyvbemutató

Aki kérdez(ett): Moskát Anita. Aki válaszol(t): Sümegi Attila.

A Könyvfesztivál utolsó napján, április 26-án 11 órakor a Hess András teremben történt a Vadhajtás bemutatója. Persze izgultam rendesen, pedig általában nem szoktam, de úgy éreztem, tétje van a dolognak. És nyilván az van, mert ha jól sikerül, akkor többen elolvassák, és ez a cél ugyebár. Vagyis az, hogy tessen az olvasónak.



Sokan eljöttek, tele volt a terem, ami csalóka, mert nem egy nagy teremről van szó, inkább olyan családias volt a légkör, és volt nagy asztal, meg mikrofon, és víz, ami nagyon jó, mert ha izgulok, akkor kiszárad a szám. És hadarok is egy kicsit, ezért elnézést is kérek J
Anita jókat kérdezett, kár, hogy nem készült felvétel. Úgyhogy inkább leírom, hogy nagyjából miről volt szó. Először arról, hogy mikor és miért kezdtem el írni, és hogy miket írtam eddig. Sci-fi, fantasy, horror, mesék, mindenfélét írtam már. 2007-ben csatlakoztam az Írókörhöz. 2012-ben jött ki az első regényem, novellákért kaptam díjakat is.

Aztán meséltem a Vadhajtásról, próbáltam elmondani, hogy miről szól: vágyakról, valamivé válásról, a megszerzett hatalom irányításáról, avagy mi történik, ha elvadulnak a dolgok. Elmondtam, hogy női karaktereket akartam a középpontba állítani, és azt is, hogy sok a szex a regényben. Ebből persze sok vicces dolog kerekedett, na, nem a könyvben, hanem a bemutatón. A könyv az nem annyira vicces, inkább „elszállt”, a közepétől teljesen elszabadulnak a dolgok. A szex-művészet-teremtés hármasságot, amelyek a Vadhajtás alappillérei, is kiveséztük.

Azt is kiemeltem, hogy direkt nincs a történetben főellenség, főgonosz, sokkal fontosabb a karakterek egymáshoz való viszonya, dinamikája. Mindenkinek van jó és rossz tulajdonsága, ám az közös bennük, hogy nagyon sok mindenre képesek a céljuk elérésében.

Szó esett a magyar vonatkozásokról és az arab mitológiáról is. A történet Székesfehérváron játszódik, egyrészt azért, mert ott élek, másrészt azért, mert a történelmi múlt (a keresztes hadjáratok) képezik a hidat a mi kultúránk és az arab kultúra között.

Arról is beszéltünk, hogy íróként honnan merítek, honnan jönnek az ötletek, én pedig elmondtam, hogy elég nehéz feltárni a lelkünk sötét gócát, de azt hiszem, jó úton járok ebben is J. Na, majd a következő regényemben! Két tervemről is beszélgettünk, az egyik egy világteremtős urban fantasy lesz, sokkal elborultabb bárminél, amiről eddig írtam, a másik pedig egy könnyedebb hangvételű regény, amit nagyképűen az Amerikai Pszichó fantasy verziójaként aposztrofáltam.

A közel egy órás esemény után sikerült szétnéznünk a Könyvfesztiválon, vásároltam is, remekül éreztem magam J

Még egyszer köszönöm mindenkinek, aki eljött! És előre köszönöm azoknak, akik megvásárolják és elolvassák a Vadhajtást. J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése